1 |
حفظ و ارتقاء ایمنی بیماران با رعایت استانداردهای ایمنی بیمار در کلیه سطوح و تصمیم گیری ها |
استانداردهای بیمارستان دوست دار ایمنی- استانداردهای اعتباربخشی ملی ایران |
بیماران- کارکنان- همراهیان- فراگیران |
2 |
بهبود مستمر کیفیت و کمیت خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی با تحمیل کمترین هزینه |
استانداردهای اعتباربخشی ملی ایران- استانداردهای اعتباربخشی آموزشی- سیاست های وزارت بهداشت |
بیماران- کارکنان- همراهیان- پیمانکاران- فراگیران |
3 |
رعایت اصل بیمار محوری و مشتری مداری در ارائه خدمات |
استانداردهای تکریم ارباب رجوع و حقوق گیرنده خدمت، منشور حقوق بیمار و کارکنان- قانون انطباق |
بیماران- کارکنان- همراهیان- فراگیران |
4 |
همسویی با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ترویج تغذیه با شیر مادر |
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت- استانداردهای بیمارستان دوستدار کودک |
بیماران- کارکنان- فراگیران |
5 |
بهبود شرایط و سالم سازی محیط کار با محوریت ارتقاء سلامت حرفه ای |
قوانین وزارت کار و وزارت بهداشت و سایر سازمان های بالادست |
کارکنان- فراگیران- پیمانکاران |
6 |
ارتقاء خدمات هتلینگ و رفاهی جهت بیماران و کارکنان در راستای افزایش رضایتمندی |
استانداردهای هتلینگ وزارت بهداشت- سنجه های اعتباربخشی ملی ایران |
بیماران- کارکنان- فراگیران |
7 |
ارتقاء سطح آموزش و پژوهش در بیمارستان مطابق با علوم روز دنیا |
سنجه های اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی- سنجه های اعتباربخشی ملی ایران |
بیماران- کارکنان- فراگیران |
8 |
ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصص با گسترش بخش های درمانی و جذب نیروی متخصص و فوق تخصص |
قوانین وزارت کار و وزارت بهداشت و سایر سازمان های بالادست |
بیماران- کارکنان- فراگیران |
9 |
تأمین تجهیزات پزشکی به روز با اولویت تولیدات داخلی با کیفیت |
اداره کل تجهیزات پزشکی- قانون حمایت از تولیدات داخلی |
بیماران- کارکنان- تولیدکنندگان داخلی |
10 |
توجه ویژه در انتخاب پیمانکاران و نحوه عملکرد واحدها و فعالیت های برون سپاری شده |
قوانین وزارت کار و وزارت بهداشت و سایر سازمان های بالادست |
پیمانکاران- بیماران- کارکنان |
11 |
انجام امور و فرآیندها با استفاده ی بهینه از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست و تلاش جهت دستیابی به بیمارستان بدون دخانیات |
دستورالعمل های بیمارستان سبز |
کارکنان- پیمانکاران- فراگیران |
12 |
توجه ویژه به بیماران آسیب پذیر در ارائه خدمات |
دستورالعمل بیمارستان دوستدار سالمند- سنجه های اعتباربخشی ملی ایران- سیاست های کلی نظام سلامت |
بیماران- کارکنان- همراهیان- فراگیران |
13 |
جذب منابع مالی/سرمایه ای با مشارکت خیرین و سازمان های مردم نهاد |
سنجه های اعتباربخشی ملی ایران |
بیماران- کارکنان- همراهیان- فراگیران |
14 |
ارتقاء سطح سلامت بیماران و جامعه از طریق آموزش و ارائه خدمات غربالگری |
دستورالعمل بیمارستان های ارتقادهنده سلامت- سیاست های کلی نظام سلامت |
بیماران- کارکنان- همراهیان- فراگیران |